tisdag 18 februari 2014

Småsytt

Denna vecka har jag mest småsytt. Dvs inte gjort så väldans mycket. Det blev istället en dag i Stockholm och symässan. Oj,oj,oj så mycket och så många fina saker. Bl.a. Annat köpte jag lite tyg som jag inte riktigt vet ännu vad det ska bli. Har du kanske något önskemål? Fick ett tips av en sykvinna vad man kan göra av snuttbitar i trikå. Sminktvättlappar dvs pads. Oh vad glad jag blev för nu kan jag äntligen göra något av allt smått. Har nämligen ett par yngre väninnor som anser att det behöver rensas i mina lådor!!!!!
Padsen tar jag 5kr styck för, eller 7 för 30kr. Porto tillkommer.


Djurmönstrade tyget samt den orangea muddväven är ekologiskt tyg. Det vårgröna tyget är i velour.

In kom ett gäng fåglar och undrade var maten är? 
Rätt så söt i all sin enkelhet. De får nog flyga upp i fönstret och sätta sig. 

Till sist måste jag ju berätta att jag vunnit en bok i tävlingen "stolpprojektet". Projektet handlar om att hjälpa en by i Gambia. De behöver bl.a.brunnar till fräscht vatten, samt ett staket till en nybyggd förskola. Jag snabbsydde ett gäng tygblöjor och knölade ner i en brevlåda i lördags. Igår fick jag reda på att jag vunnit.  Det gladde mig mycket.

Hoppas din vecka blir en vecka som du kan bli glad av!
Lena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar