söndag 23 februari 2014

Blommor och garn en trevlig kombination

Återanvänd tröja


  





 Hittade en tröja jag inte använt på många år. Såg på lappen att den var av 100% bomull så jag bestämde mig för att se om det gick att få något garn av den. Fram med sprättaren och saxen. Det blev ganska många nystan, så jag bestämde mig för att göra svabbtrasor av dem.


35*25 cm blev denna. Tänker att den suger upp vatten bra, eftersom den är tvättad förut ett flertalet gånger.
40 kr



Nya tyger 



Blomsterarrangemang
 Jag hade anledning att bjuda hem några släktingar på fika igår. I utbyte fick jag bl.a. ett helt paket tyger som bara har legat i en källare. Däri låg också jättesöt virkad bård i mörkbrunt.
5 paket med fina band kom med en annan gäst.
Undrar nu bara vad jag ska hitta på av detta?
Kom gärna med förslag!!!

Dagen till ära ville jag göra några små blomsterarrangemang.
I glaskupan planterade jag pärlhyacint som jag draperade med ljusgrönt trassel. Däri passade att placera två små söta fjärilar och ett litet band.
Kransen bakom har snälla H gjort till mig.

I zinkkrukan har jag satt ner pärlhyacint samt två små vaser med nejlika. Ville piffa till det lite mer och vek en snurra.
Enkla små medel, men det lyser upp ett bord bra.
Flaggspel  
På glasverandan har jag hängt upp små vimplar. basfärgen är vit och sedan har jag lagt till ränder i olika färger. Vill du ha så bara säger du till. 10 kr per vimpeldel+ 20 kr för bandet. Det är samma pris om du vill ha i tyg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar