fredag 26 februari 2016

Återbruk

Där det går, där jag kan och där jag har möjlighet så strävar jag efter att vara så miljösnäll som det bara går.
Jag har dock lååång väg kvar innan jag förstått alla bra, smarta miljöknep.

Två saker jag hittat goda rutiner på är att använda bomullstrasa som disktrasa/städtrasa samt tygväska/kasse när jag handlar.
En av mina tygkassar är sydd av en gardin jag sydde till min då, pojkväns första lägenhet. 1989. Nu, med både man och tyg kvar😊 så har tyget fått byta skepnad och bli kassar istället. Vad åldern gjort med mannen är för läsaren att tänka ut själv.

Jag virkar mina disktrasor själv och nu har jag haft de äldsta i kanske 3 år. Alltid skölja av dem i kallt vatten efter användning. Tvätta i 60 grader ihop med övrig tvätt, så är de som nya igen!

Så, förutom att försöka hålla koll på sin egen övervikt,så har jag nu även ett långsamt pågående projekt att försöka plastbanta hemmets produkter.
Hej och hå!  Det blir ev till ett annat blogginlägg.

Njut av nuet!
Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar