söndag 2 februari 2014

Gillar du Samuel Ljungbladh?

 Samtidigt som snön vräkte ner satt jag och funderade på hur mitt påskris ska se ut i vår!
 Jag vill att det i år ska flyga små fjärilar i riset. Vad tänker du ha  i ditt påskris?
Någon fjäril eller två kanske? 3,5 cm*3,5 cm 5 kr st eller 5 för 20 kr.
 Två mössor till har det blivit under veckan. Båda har storleken 42 cm i nederkant. För att mäta in rätt storlek så har jag lärt mig att mäta huvudet där man vill ha mösskanten. Sedan dra av 3 cm för bra passform på mössan. 80 kr st
 Nu till Ljungbladh. Har gjort om en T-shirt som sonen inte längre kunde ha. 40 kr för denna eftersom den är av en gammal tröja. Självklart tvättad! Som kuriosa kan jag skriva att det har varit en autograf mitt på!
 Några galgpåsar har jag visat förut. Själv har jag nu ett flertalet. Bla en i badrummet för borsten och hårsnoddar. En har jag till min hårblås och plattång. En har jag mina shoppingpåsar i. Och en har jag klädnypor i. Bara fantasin hindrar oss från bra användningsområden. 100 kr för denna.
Tittade på bilder från formexmässan. Såg bla färgteman; färgglatt,marin, jordnära och lite lagom pastelligt.
 Blev inspirerad och gjorde några mobilfodral till iphone4 som jag tänkte ta 75 kr för. (Halva priset mot vad andra bloggare tar). Men jag har ju ingen extra lokalhyra att tänka på.... Går ju såklart att dekorera fodralen med tex en fjäril, då ökar jag på priset med ytterligare 10 kr.
Har du en annan telefon och vill ha ett fodral, så mät telefonen så virkar jag!


Vill önska dig en skön vecka!
Lena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar